Televizija – informacijos skleidimo priemonė, drąsiai galima teigti, bene pati įtaigiausia reklamos atžvilgiu. Pirmajame seminare galėjome išgirsti faktą, kuris, galbūt kai kuriuos nustebino, gal ir ne: „99% Lietuvos gyventojų turi bent vieną televizorių, vidutinė šeima prie TV ekranų praleidžia daugiau nei 7 valandas per dieną“, – teigė rinkodaros direktorė Olga J. Belova. Taigi Lietuvoje yra puiki terpė televizinei reklamai klestėti.
Dažniausiai ne vieną pradeda erzinti, kai pradžioje prasidedančio įdomaus filmo ar laidos, iš karto įjungiama reklama ir dar daugiau jos pamatoma per visą seansą. Tenka išvysti visą galybę „stebuklingųjų“ skalbimo miltelių, „naujųjų“ šveitiklių, „patraukliųjų“ automobilių ir daug kitų komercinių reklamų. Tačiau yra žmogelių (nekomercinės reklamos užsakovų), kurie paprastam TV žiūrėtojui leidžia „nepirkti“, kai ekrane (žinoma nebūtinai) išvystame socialinę reklamą.
Šiai reklamos rūšiai labai svarbu pasiekti žiūrėtojo sąžinę, keisti tam tikrus įsitikinimus, formuoti naują nuomonę. Pastarųjų reklamų ypač padaugėjo. Komercinė reklama – kreipiasi į vartotoją, o socialinė – į žmogų. Tad reklamos kūrėjams tenka pasistengti, norint sukurti gerą, priverčiančią susimąstyti apie savo veiksmus, reklamą.
Paskutiniajame seminare Jurga Radžiuvienė pakvies pasiklausyti apie TV reklamos gamybos procesą komandoje ir socialinę TV reklamą. Anot lektorės, norint dirbti reklamos versle, reikia įsisąmoninti vieną tiesą : VIENAS LAUKE – NE KARYS.
Susitikime paskutiniame seminare, kuris vyks gegužės 13 d. 18 val. VU Kauno humanitariniame fakultete( Muitinės g. 12, V a.). Sužinokim dar daugiau ir kurkim reklamas! Iki pasimatymo!
Giedrė Lankutytė Atnaujinta (Trečiadienis, 12 Gegužė 2010 08:22)
Reklama – universalus ir prisitaikantis fenomenas, ją galima lanksčiai naudoti įvairiomis formomis ir kategorijomis. Sparčiai populiarėjanti reklamos forma – banner‘iai (liet. reklaminiai skydeliai) – užkariauja virtualiąją erdvę.
Dažniausiai eilinis interneto vartotojas tik susierzina išvydęs nepageidaujamą iššokančią reklamą, tačiau ketvirtasis reklamų konkurso STARtuok! seminaras su lektoriumi Artūru Krištopaičiu įrodė, jog banner‘is gali būti tikrai veiksminga reklamos priemonė, tik reikia žinoti pagrindinius jo kūrimo principus! O jie yra tokie:
- REKLAMUOJAMO OBJEKTO PAŽINIMAS – kuriant banerr‘į būtina iš anksto viską suderinti su užsakovu bei gauti kuo daugiau informacijos iš jo. Kuo daugiau bus žinoma apie užsakovo kompanijos veiklą, tikslinę auditoriją, kokią reklamą jis nori matyti, ką būtent akcentuoti, tuo banerr‘is bus tikslingesnis ir neš didesnę naudą.
- DYDIS – tai esminis kriterijus kuriant banerr‘į. Kūrėjo siekis – padaryti jį kuo mažesnį, tačiau tuo pačiu patrauklų vartotojams. Idealus dydis – tai 10 KB, toks banerr‘is lengvai ir greitai pasirodys ekrane.
- DIZAINAS – svarbu, jog būtų patrauklu žiūrovo akiai. Spalvų ir efektų parinkimas turėtų būti suderintas. Erzinančio banerr‘io pavyzdys – ryškios, blizgančios spalvos.
- KONKURENTŲ ANALIZĖ – pravartu panaršyti konkurentų elektroninėse svetainėse ir pažiūrėti, kokiais išradingais sprendimais gali jie didžiuotis. Jei tai tikrai vykusi reklamos kompanija, sveika pakopijuoti kai kurias idėjas, tačiau niekad neužmiršti savitumo.
- ORIGINALUMAS – keturkampiai banerr‘iai jau puikiai visiems pažįstami, tad ieškome naujų formų! Kaip galima neatkreipti dėmesio į gailias iš ekrano žvelgiančias katinuko akis ar užtrauktuko, kojinės, dešrelių formos banerr‘ius?
Penktasis STARtuok! seminaras jau šį antradienį (gegužės 11d. 18 val.), kuriame mokysimės nepriekaištingo filmavimo su vaizdo operatoriumi Andriumi Baranovu. „Vaizdo siužetų kūrimo technologija: filmavimas ir skaitmeninis medžiagos apdorojimas“ – visus neabejingus šio seminaro pavadinimui kviečiame atvykti į VU Kauno humanitarinį fakultetą (Muitinės g. 12, V aud.).
Išankstinė registracija http://startuok.vukhf.lt/registracija
Ketvirtojo konkurso STARtuok! seminaro prezentaciją gali parsiųsti
čia
Aistė Žiauberytė
Atnaujinta (Antradienis, 11 Gegužė 2010 10:15)
Šiuolaikinis reklamos vartotojas yra išrankus ir atkreipia dėmesį tik į originalias, šokiruojančias, efektingas reklamas. Saldus paviršutiniškas banalus reklamos pateikimas lieka praeityje, dabar reklamos kūrėjai turi pasitelkti savo kūrybiškumo galias, laužyti standartus, ieškoti neišmindžiotų kelių kaip pasiekti ir paveikti vartotoją. Vienas iš esminių veiksnių, į kurį būtina sutelkti daug dėmesio ir darbo, kuriant reklamą – tai reklamos tekstas.
Trečiasis reklamų konkurso STARtuok! seminaras su 15 metų patirtį rinkodaros srityje turinčia specialiste Daina Bytautaite Motiejūniene buvo būtent apie tekstą reklamoje: jo išdėstymą, šūkių kūrimą, žodžių žaismą, įvairias stiliaus priemones. Intriguojantis seminaro pavadinimas – „Pasakyk man tai, ko nežinočiau ir taip, kad nugriūčiau“ pritraukė daug jaunimo, norinčio pasisemti genialių idėjų ir patarimų, padėsiančių jiems kurti paveikų reklamos tekstą.
Taigi koks reklamos tekstas priverčia vartotoją stabtelėti ir pamatyti TAVO reklamą? Lektorė išskiria šiuos esminius kriterijus, kuriant reklaminį tekstą:
- SUDERINAMUMAS. Teksto ir vaizdo darna. Tekstas turi draugauti su vaizdu, abu šie elementai turi papildyti vienas kitą, padėti sustiprinti įspūdį.
- TIKSLINGUMAS. Reikia žinoti, kam ir ką norima pasakyti bei kaip tai padaryti minimaliausiomis žodžių sąnaudomis. Žodžių kruopštus ieškojimas ir atrinkimas, paliekant tik stipriausius ir įsimintiniausius žodžius, lemia reklamos efektyvumą.
- 50% - RACIONALUMO, 50% - EMOCIJOS. Kad reklama būtų suprantama ir paveiki tiek vyrams, tiek moterims, reikia išlaikyti pusiausvyrą – kuriant reklamos tekstą derinti logiką ir jausmingumą, nepamirštant nei vieno iš jų.
- VISADA PRISIMINTI, KAS DŽIUGINA ŽMONES. Žmonių psichologijos išmanymas ir pažinimas išlieka svarbiu kriterijumi, kuriant tobulą reklamos tekstą. Visais laikais žmonėms patiko ir patiks humoras, paslaptys, mįslės, mitai, citatos, patarlės. Panaudojus šiuos komponentus, pateikta reklama atrodo lengva ir žaisminga, sukelia vartotojo šypseną, o tai garantuoja pasisekimą.
- KITONIŠKUMAS. Kūrybiškumas ir fantazija – nuolatiniai reklamos tekstų kūrėjo palydovai! Reklamos patrauklumas slypi originalume, šoko efekte, stereotipų naikinime. Lektorė raginama drąsiai maišyti žanrus, naudoti kontrastingus, netikėtus žodžių junginius, specialiai daryti kūrybines klaidas, pateikti atvirkštines istorijas, semtis idėjų iš vaikų, kurie pasižymi ypač lakia fantazija.
Šį ketvirtadienį (gegužės 6 d. 18val.) duos startą ketvirtasis konkurso seminaras su lektoriumi animatoriumi-iliustratoriumi Artūru Krištopaičiu, kuris besidomintiems virtualiąja reklama papasakos Kaip pagaminti (ne)erzinantį banner’į (liet. reklaminį skydelį). Tad STARtuok! visų laukia VU Kauno humanitariniame fakultete (Muitinės g. 12., V aud.).
Būtina išankstinė registracija http://startuok.vukhf.lt/registracija
Aistė Žiauberytė
Trečiojo konkurso STARtuok! seminaro prezentaciją gali parsiųsti
čia
Atnaujinta (Pirmadienis, 10 Gegužė 2010 14:17)
|
|